Zverejnenie príspevku / stránky na vybrali.sme.sk Tlač / PDF príspevku / stránky

Doprava je jedným z najväčších problémov, ktoré trápia Raču. Žiaľ za posledné roky sa situácia dramaticky zhoršuje a zakrývanie očí pred týmto problémom je cestou do pekla. Nastavenie poriadku, jednotných pravidiel a podpora alternatívnej dopravy (MHD, bicykel, chôdza) je vec, ktorú treba urýchlene zaviesť.

Podľa mňa netreba stále čakať, že niečo urobí Ftáčnik a spol.. Oni veľa sľubujú a málo robia. Treba začať presadzovať vlastnú parkovaciu politiku a jednoznačne zvýhodniť ľudí s trvalým pobytom v Rači. Na dočasné zastavenie pri sťahovaní, presunu imobilných ľudí a pod. by sa prísne pravidlá nevzťahovali, ostatní by mali za státie platiť (alebo sa nahlásiť na trvalý pobyt).  Obyvatelia Bratislavy (ktorý napr. platia z daní MHD) by mali parkovné zvýhodnené oproti ľuďom bez trvalého pobytu v BA. Sídliská a ulice sa nedajú nafúknuť, preto mi je jasné, že nové pravidlá nebudú po chuti každému. Systém však musí byť nastavený tak, aby Račania mali rýchlejší prístup k parkovisku, platili iba dajme tomu 5 € za kartičku a boli vymedzené jasné zóny rezidenčného parkovania.

Tieto zóny by boli určené na základe prieskumu vyťaženosti parkovísk a ulíc v Rači (je smutné, že nič také zatiaľ neexistuje) - všetky lokality nie sú rovnako problematické, preto si vyžadujú aj rôzny prístup (napr. iné je parkovanie v Krasňanoch, iné v starej Rači, na Komisárkach, pri železnej stanici atď.). Jasne by sa stanovil počet aktuálnych parkovacích miest, podľa vydaných kartičiek tiež potreba v jednotlivých lokalitách a na základe prieskumu by sa systém mohol veľmi flexibilne nastavovať.

Ďalším krokom by mala byť podpora alternatívnej dopravy, teda hlavne električiek a vyvíjanie silného tlaku na mesto, aby veľkokapacitné električky, ktoré sa DPB chystá nakúpiť, boli zaraďované do mestských častí, kde sú električky pre dopravu najdôležitejšie (podľa všetkého je to najviac práve Rača - pretože je tu minimálny počet iných spojov do centra - snáď s výnimkou autobusu 59). Mimochodom bolo by dobré tlačiť pre podporu MHD konečne mesto na vytvorenie zastávky 59 aj na Zochovej ulici! V minulosti dokonca hrozila výrazná redukcia električiek, ktorá sa mi spoločne s Uhlerom a Bútorom podarila zastaviť. 

K dynamickej doprave sa už podrobnejšie (s výnimkou alternatívnej dopravy) vyjadril Viktor Bielko. Ja len doplním, že ďalším dôležitým krokom je zastavenie nezmyselných developerských projektov. A podpora neautomobilovej dopravy pre prepravu v rámci Rače - tj. zlepšenie infraštruktúry pre bicykle v Rači (cesty, parkoviská, bezpečnosť) - aby ľudia pre trasu napr. dom - pošta používali viac bicykel alebo chodili pešo. Pre zlepšenie pešej dopravy som rád, že sa začal realizovať môj projekt bezbariérových chodníkov. To je však iba prvý krok - navrhujem tiež vytvorenie korza. A podporu budovania príjemného miesta pre každého v Rači. Veď nás ako deti tiež rodičia nemuseli voziť do školy.

Nakoľko zmeny dopravnej politiky v Rači potrebujú podporu silného tímu, ak nám chcete pomôcť, poprosím vyplniť tento formulár

Michal Drotován




0 komentárov:

Zverejnenie komentára